DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Dostępność cyfrowa:

Szkoła Podstawowa w Dzierżanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://spdzierzanowo.blogspot.com/

Data publikacji strony internetowej: [29 październik 2015 r].

Data ostatniej istotnej aktualizacji: [ 2020-12-31].

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

  • zdjęcia na stronie nie posiadają opisów,

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo w wersji edytowalnej,

  • strona nie posiada pętli indukcyjnej,

  • strona nie posiada automatycznego systemu tłumaczenia na polski język migowy (PJM)

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

  • niektóre filmy i zdjęcia zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej i ze względów na nakłady finansowe i czas nie zostały dostosowane do wymogów dostępności.

Działania zastępcze:

  • do czasu wdrożenia rozwiązań systemowych na stronie w tym: napisów na filmach
    i opisów zdjęć, braku plików dostępnych cyfrowo i nawigacji oraz pętli indukcyjnej dostępność będzie realizowana na zapotrzebowanie złożone przez wnioskodawców.

Oświadczenie Dyrektora Szkoły:

Strona mobilna placówki będzie systematycznie udoskonalane w celu pełnej dostępności cyfrowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  1. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej i obiektów prosimy o kontakt z dyrektorem szkoły Elżbietą Witkowską lub pod adresem e-mail: spdzierzanowo@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 24 231 30 31 lub pisząc na adres: Szkoła Podstawowa w Dzierżanowie, Dzierżanowo 53, 09-460 Mała Wieś. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

  2. Placówka nie posiada osoby z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi.

  3. Placówka posiada personel z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi umysłowo.

  4. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – link:https://www.rpo.gov.pl/content/kontakt.



Dostępność architektoniczna

  1. Opis dostępności wejścia do budynków i przechodzenie przez obszar kontroli.
    Budynek szkoły jest obiektem jednokondygnacyjnym, do którego prowadzi wejście główne z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Drugie wejście używane jest w miarę potrzeb, jednak bariera architektoniczna w postaci jednego stopnia oraz wąskie drzwi uniemożliwiają wjazd osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.
    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu są nauczyciele pełniący dyżury oraz pracownik sekretariatu.

  2. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet dla osób niepełnosprawnych.

W budynku szkoły rozmieszczone są: szatnia, klasopracownie, biblioteka szkolna, pokój nauczycielski, sekretariat szkoły połączony z gabinetem dyrektora szkoły, toalety, korytarze. Toalety nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform i pochylni, nie funkcjonują systemy informacji głosowych i pętle indukcyjne. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

W bezpośrednim sąsiedztwie budynku Szkoły znajduje się teren, na którym możliwe jest parkowanie pojazdów. Brak wyznaczonych miejsc parkingowych. Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na kontakt z pracownikiem szkoły, po zawiadomieniu o takiej potrzebie.

  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa uczniom i innym osobom przebywającym w budynku.

Dostępność organizacyjno-informacyjna:

    1. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację należy zawrzeć.

Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.

2. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka Braille'a.

Na terenie placówki nie ma możliwości skorzystania z tłumacza usług języka Braille'a.

3. Informacja o możliwości dostosowania treści i komunikacji dla osób wymagających szczególnego wsparcia.

Na terenie placówki zatrudnieni są specjaliści, którzy posiadają kwalifikacje i umiejętności pozwalające na sporządzenie treści i ustalenie sposobów komunikacji z osobami z deficytami intelektualnymi.

4.  Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. 

Placówka zapewnia dostosowaną do treści orzeczeń i opinii pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Dla osób ze szczególnymi potrzebami sporządzane są indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET). Szkoła prowadzi ponadto stałą obserwację i diagnozę postępów w nauce uczniów oraz ocenę ich zachowania w celu bieżącego dostosowywania metod, technik i programów do realizacji zadań opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawczych.